Η έναρξη της εταιρείας Αφοι Μπάρλου χωματουργικαί εργασίαι έκανε την έναρξη της το 1978 στην Πάτρα με κύριο ιδρυτή της τον Χρήστο Μπάρλο του Βασιλείου. Με ιδιαίτερες δυσκολίες για την εποχή και με αντίξοες συνθήκες πραγματοποιήθηκαν οι αγορές πρωτοποριακού εξοπλισμού για την εποχή. Με την αγορά 2 φορτηγών αυτοκινήτων μάρκας Steyer τύπου ανατροπής ξεκίνησαν οι πρώτες αναθέσεις χωματουργικών εργασιών στην τοπική κοινωνία με κύριο αντικείμενο την μεταφορά χωμάτων.

 Στην συνέχεια ο ιδρυτής Μπάρλος Χρήστος αναλαμβάνει μέσω διαγωνισμού το έτος 1982 την διάνοιξη του οδικού δικτύου Πατρών – Χαλανδρίτσας. Νέες αγορές πραγματοποιεί εξοπλίζοντας την εταιρεία με ένα ελαστιχοφόρο εκσκαφέα ΟΚΚ, δύο μπουλντόζες τύπου D7, D8 και επιπλέον δύο φορτηγών μάρκας ΜΒ τύπου ανατροπής. Ταυτόχρονα στην εταιρεία εισχωρούν τα αδέλφια Ανδρέας και Γεώργιος Μπάρλος και ιδρύεται και επίσημα η Αφοι Μπάρλου Ο.Ε. . Το έργο εκτελείται με απόλυτη συνέπεια και με την διεκπεραίωσή του αναλαμβάνουν πάλι μέσω διαγωνισμού την κατασκευή του οδικού δικτύου Πιτίτσας – Παναχαϊκού, αυτό είναι και το πρώτο έργο μεγάλης εμβέλειας για την εποχή έτος 1985. Στο έργο αυτό η εταιρεία εξοπλίζεται με νέα μηχανήματα και ο στόλος στην περιοχή δείχνει να είναι μη ανταγωνίσιμος. Τρείς μπουλντόζες D9, δύο μπουλντόζες D8, μπουλντόζες D7, φορτωτής MICHIGAN, δύο CAT 988, τέσσερις CAT ερπυστριοφόροι εκσκαφείς και διάφορα ακόμα μηχανήματα.

Το έργο έρχεται εις πέρας το 1992 με απόλυτη επιτυχία και στους κόλπους της οικογενειακής εταιρείας υπάρχει σύμπνοια και αλληλεγγύη. Στην συνέχεια η εταιρεία διασπάται κοινή συναινέσει δίχως καμιά εσωτερική ρήξη και ο Γεώργιος Μπάρλος μένει αυτόνομος αφήνοντας τους Χρήστο και Ανδρέα στην προαναφερόμενη εταιρεία. Εφαρμόζοντας την πολιτική να ανταγωνιστεί την εσωτερική ανταγωνισιμότητα της πόλης δίνει βάρος στα εντός πόλεως εξελισσόμενα έργα. 

Οι αναθέσεις που αναλαμβάνει ο Γεώργιος δεν μπορούν να καταμετρηθούν με ακρίβεια έως και σήμερα. Εκσκαφές παντός τύπου ιδιωτικές , κατεδαφίσεις κτηρίων, μπαζώματα και μεταφορά χωμάτων. 

Το 2001 ένα θλιβερό γεγονός μαστίζει την οικογένεια Μπάρλου, η απώλεια του Γεωργίου Μπάρλου του Βασιλείου. Το 2011 τις εν λόγω εταιρείες τις εξαγοράζει ο ανιψιός του Γεωργίου – Χρήστου – Ανδρέα, Μπάρλος Γεώργιος του Αναστασίου ο οποίος εξελίσσει τον εξοπλισμό της εταιρείας και πλέον χαράζει μία νέα πολιτική στην ανάληψη έργων μεγάλου όγκου – κυβισμού καταργώντας την ιδεολογία των μικρών εργολαβιών εντός πόλης με συγκεκριμένο στόχο και όραμα.